Mit tesz az Ön cége a fenntarthatóságért?
Hisznek benne a dolgozóik?
…és vajon a vezetőség mennyire elkötelezett?

Ha eddig úgy érezte, hogy a fenntarthatóság stratégiai szintű kezelését még halogatná, most itt az idő lépni. A 2024-es magyar ESG törvény érkezésével a fenntarthatósági stratégia már számos vállalat esetében kötelezvény, csakúgy mint az ESG beszámoló elkészítése és beadása. Ilyen helyzetekben a jó vezető lehetőségként gondol a ‘muszájra’, és előnyére fordítja a változásokat.

Jó hírünk van!

A fenntarthatósági lépések bevezetése noha valóban komoly terhet jelent, ugyanakkor egy jól megalapozott fenntarthatósági stratégia mentén vállalata csökkentheti a kiadásokat és versenyelőnyre tehet szert. Ebben a kommunikáció az egyik legerősebb eszköz a cégek kezében, ha jól használják.
Az OpenCom 2021 óta foglalkozik a fenntartható működéshez szükséges kommunikációs feladatokkal, így mára már a folyamat bármely szakaszában támogatni tudja partnereit.

Az OpenCom-nál 5 alapelvet azonosítottunk, aminek
betartása nélkülözhetetlen a fenntarthatósági
kommunikáció során:

  • 1.
    Légy transzparens,
    beszélj nyíltan!
  • 2.
    Tedd elérhetővé
    az információt!
  • 3.
    Konkrétumokat
    mondj!
  • 4.
    Interaktívan kommunikálj
    a közönségeddel!
  • 5.
    Tégy érte, ne
    csak beszélj róla!

SZOLGÁLTATÁSAINK:

Transzparencia audit

Vajon mennyire kommunikál transzparensen a cég? Elég mindez ahhoz, hogy elkerüljük a greenhushing vádját? Feltárjuk, hogyan lehetne hitelesebb a kommunikáció.

A vállalati fenntarthatósági márka
(Sustainability Value Proposition)
meghatározása

Mennyire épült be a fenntarthatósági identitás a vállalati identitásba? Pontosan mit kommunikál magáról a cég? Mit kellene kommunikálnia a kellő hatás elérésének érdekében?

Fenntarthatósági kommunikációs stratégia készítés

A vezetőséggel szorosan együttműködve dolgozzuk ki és építjük be az ESG szempontokat a kommunikációs stratégiába; feltárjuk az anomáliákat, javaslatot teszünk a vállalkozás értékeivel összhangban lévő, jövőorientált kommunikációs megközelítésre. Meghatározzuk a legfontosabb üzeneteket, célközönségeket és kommunikációs csatornákat.

Fenntarthatósági értékek workshop

Inspirálunk és felkészítünk a fenntarthatóság világában. Az ESG beszámolót évről évre frissíteni kell, ehhez pedig a célokat meg is kell valósítani, ami nem működhet az emberek motivációja nélkül. Márpedig sokszor a felső- vezetői szinten megreked a szándék, a középvezetők nem viszik tovább, így a munkavállalók szintjén meghiúsul a megvalósítás. Az értékek meg- értése és elfogadása a sikeresség kulcsa.

Tréningek vezetőknek, munkavállalóknak

A fenntarthatóság megvalósítása csapatmunka, amely a vezetők és munka- vállalók aktív részvételét igényli. Tréningjeink célja:
– A vezetők felkészítése a fenntarthatóság hiteles képviseletére.
– A munkavállalók bevonása és motiválása, hogy aktívan részt vegyenek a fenntarthatósági célok megvalósításában.

Kommunikációs rizikók feltárása

Minden vállalat kommunikációjában rejtett rizikók lehetnek, nincs ez másként a fenntarthatóság területén sem. A rizikók beazonosításával minimalizáljuk a váratlan kríziseket, és biztosítjuk, hogy a vállalat kommunikációja egyértelmű, következetes és kockázatmentes legyen.

Vizuális szolgáltatások

– Fenntarthatósági jelentés készítése – az ESG beszámolóból készülő kiadvány a stakeholderek részére
– Egyéb adatvizualizáció – látványos diagramok, infografikák, stb. készítése

Hol van az az idő?

…amikor a fenntarthatóság egy szép grafikai kiadvány elkészítésénekfeladatát rótta a kommunikációsokra. Ma már tudjuk, hogy a szektoranalízistől, a belső kommunikáción, a szervezeti érzékenyítésen, a fenntarthatósági stratégia elkészítésén át, egészen a reputáció építéséig, mind igényli a kommunikáció hathatós bekapcsolását.

Teszünk érte!

BUZZ-Gó challenge-ünk keretein belül is a fenntarthatóságot szeretnénk népszerűsíteni, ezen belül most a méhek jólétének témáját karoltuk fel. A méhek kitartása és munkája nélkülözhetetlen, ezért közösen kell tennünk róla, hogy fennmaradjanak a jövőnek. Partnereinket is bevonjuk, akik folyamatosan csatlakoznak a kihíváshoz.

Az alábbiakban az ő vállalásaikat olvashatjátok a dicsőségfalunkon.
A tied fent van már? 🙂

BUZZ-Gó Dicsőségfal

  • “Sok virágot (főleg levendulát)
    ültetünk a ház köré.”
    Barbi

 

  • “A járda és az autók közé eső zöld füves részbe
    tavasszal virágmagokat szórok. Ha virágos lesz
    az a rész, talán a gazdik is jobban észreveszik,
    hogy az nem a kutyusok WC-je kellene legyen.”
    Ági